Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Babonák

 

E varázslatok végrehajtási módja nem közismert, ám bárki, aki megtudja az alkalmazásának módját, képes használni őket, varázshasználati képzettségtől függetlenül.

 

Védelmező ima

Egy pársoros, a Hármakhoz intézett ima mantraként való mondogatása megvéd az ártó természetfeletti teremtményektől. Az ima közben legfeljebb lassú séta lehetséges. Az imát a Hármak minden istentiszteletén elmondják, és itt is tanulható meg. Az, aki nem a Hármakat követi, nem képes használni. Létezik szellemhitű változata is, amit csak a szellemhívők képesek használni.

 

Holtak Nyugalma

A halottaknak megfelelően megadott végtisztesség lehetővé teszi, hogy a rövid szertartás befejezte után a halotton semmilyen hatást ne lehessen alkalmazni a töltési ideje lejártáig (pl. nem lehet belőle zombi, és kifosztani sem lehet már). Csak akkor alkalmazható, ha a halott azonos vallású a végtisztesség megadójával. Vallási vezetőktől lehet megtanulni.

 

Médium

Egyesek e különös képességgel születnek, kezdettől fogva megvan bennük a képesség, hogy a szellemekkel kommunikáljanak. Ezt a képességet tanulni nem lehet, viszont bizonyos karakterek induláskor rendelkezhetnek vele (szervezői felkérésre). A Médiumok látják a szellemeket (halott karaktereket), és képesek beszélni is velük in-characterben (bár a halott csak suttogva válaszolhat, és ha felismeri a médiumot, akár meg is szólíthatja). Kívülálló ebből csak a médiumot észleli.

 

Adeptus szint

 

A varázshasználók automatikusan ismerik irányzatuk varázslatait, amennyiben rendelkeznek a megfelelő szinttel – pontosabban a szint elérésének legalapvetőbb feltétele a szint varázslatainak maradéktalan és pontos ismerete, mind hatását, mind alkalmazását tekintve.

 

Általános varázslatok

 

Fürkészés

Pár perc eljátszott meditációval a karakter képes megnézni egy tárgy hatáskártyáját.

 

Helyezkedj el meditációs pozícióban egy megfelelőnek ítélt helyen úgy, hogy a fürkészni kívánt tárgy öledben legyen, mindkét tenyered pedig rajta. Koncentrációd megsegítésére gyújts egy mécsest vagy füstölőt, és helyezd el hozzád közel. Hunyd le szemed, és közben kezdj el ráhangolódni a tárgy kisugárzására. Lassan kezdj el gondolatban számolni, és minden egyes számolásnál hámozd le a tárgy aurájának egy újabb rétegét, egyre mélyebbre és mélyebbre hatolva a tárgy lényege felé. Mikor eléred a százat, az utolsó réteg is lefoszlik, és a tárgy lényege felfedi magát neked.

 

Bűvölés

Az alkalmazó által megérintett célpont egészen addig önmagához képest a lehető legpozitívabban viszonyul hozzá, amíg az alkalmazó a helyszínen van. Ellenséges cselekedet megtöri a hatást, harci helyzetben értelemszerűen nem használható. A Kígyónyelv véd ellene.

 

Elegyedj beszédbe célpontoddal, s miközben szóval tartod, egyik kezed mutatóujjának lassú mozdulataival jelképesen rajzolj bármilyen sík felületre egy kisarasznyi pentagrammot. Ha ezután ugyanezen kezed hozzáér célpontodhoz, s odasúgod neki varázslatod, a mágia létrejön, de légy óvatos, mert az igazi gazemberek így is képesek megtéveszteni.

Papi irányzat

Amia érintése

A megfelelő komponensek felhasználása és mozdulatok végrehajtása által egy körülbelül fél perces szertartás keretein belül a varázslat célpontja visszanyeri az összes elvesztett sebpontját. Halott karakterekre nincs hatással.

 

Hints háromszor fél marék fehér port a sebesült körül, minden egyes hintésnél kérd először Arassur, aztán Aeolus, végül Hrodvir segedelmét. Negyedik mozdulatoddal húzd el szent szimbólumod a seb fölött, és kérd végsőként Amia segítségét, hogy begyógyítsa a sebet. Az egész szertartásnak körülbelül fél percet kell igénybevennie, hogy hatása legyen.

Aeolus szeme

A varázslat mozdulatainak végrehajtása és a varázslat kulcsszavának kimondása („Mágikus erők, fedjétek fel magatokat nekem”, természetesen ezzel visszaélni tilos) után halló- és látótávolságon belül mindenkinek, aki mágiahasználó, mágikus teremtmény, vagy mágikus tárgy birtokosa, jeleznie kell a jelenlétét.

 

Végy mindkét kezedbe egy-egy marék fehér színű port, és határozott mozdulattal szórd kétoldaladra lefelé, miközben így kiáltasz: „Aeolus nevében, mágikus erők, fedjétek fel magatokat nekem!”. Amint elhangzik a bűvige, varázslatod létrejön.

 

Hrodvir kardja

A szertartást templomban vagy szentélynél kell végrehajtani, minél több hívő szeme láttára. Végrehajtása után a megcélzott fegyver az aktuális napszak végéig (azaz alkonyatig vagy hajnalig) rúnafegyvernek számít. Egy pap egyszerre legfeljebb egy Hrodvir Kardját tarthat fenn.

 

Az istentisztelet végén emeld magasba jobbodban a megáldani szánt fegyvert, balodban pedig szent szimbólumodat, miközben a templom parázstartójába egy rúnakövet vetsz, ami lassan elég a szent tűzben. Ekkor kiálts az ég felé, imád szóljon egyenesen Hrodvir istenséghez: „Hrodvir, hadaknak ura hozzád fohászkodom! Küldd áldásod e fegyverre, vedd védelmedbe hordozóját, és szabadítsd haragod ellenségeire!”

Varázslói irányzat

Feledés és Felidézés

Erős mentális mágia, melyhez a célponttal legalább öt percig zavartalanul kell foglalkozni. Hatására a célpont emlékeiből kitörölhető egy bizonyos emlék (kb negyedóra eseményei), vagy az ilyen módon eltüntetett emlékek mindegyike visszahozható. Az alkalmazó eldöntheti, hogy a célpont emlékezzen-e arra, hogy e varázslat alanya volt. A Vasakarat teljes védelmet nyújt ellene. Ha bárki megzavarja a párbeszédet, vagy közbeszól, a hatás nem jön létre.

 

Elegyedj párbeszédbe célpontoddal úgy, hogy senki se zavarjon titeket. Égjen tőletek nem messze legalább egy mécses vagy füstölő, melyet te gyújtottál meg előzőleg. Tereld a beszélgetés fonalát és ezáltal gondolatait is a megcélzott emlék irányába, majd nagyjából öt perc beszélgetés után balod hüvelykujjával érintsd meg a célpont homlokát, és súgd oda neki: „Hatalmamnál fogva el fogod felejteni...” és nevezd meg a törölni kívánt emléket.

Amennyiben emlékeket kívánsz visszahozni, ültesd le a célpontot magaddal szemben, helyezd tenyered a halántékára, és kérd meg, hogy mondja el a hiányzó rész előtti utolsó emlékét és a hiányzó rész utáni első emlékét, hogy be tudd határolni, emlékezetének mely részét akarod feloldani. Miután pontosan sikerült behatárolni, így szólj: „Hatalmamnál fogva meg fogom nyitni tudatod ezen elzárt részeit, és emlékeid ismét egészet fognak képezni.”

Hipnotikus Sugallat

Mentális mágia, melyhez a célponttal legalább öt percig zavartalanul kell foglalkozni, ezután a célpont egyperces hipnotikus transzba hozható, miközben teljesen cselekvésképtelen, de bármilyen érintésre vagy idegen közeledésre felébred. Sikeres alkalmazása esetén egy egy darab egyszerű mondatból álló sugallat ültethető el a célpont fejében, melyet egészen addig igaznak fog elfogadni, míg kézzelfogható bizonyítékot nem kap az ellenkezőjéről, vagy meg nem hal. A sugallat nem lehet a józan ésszel teljesen ellentétes. A Vasakarat teljes védelmet nyújt ellene, illetve ha a hipnotikus transz közben bárki közbeszól, vagy megzavarja, a hatás nem jön létre.

 

Miután a célponttal zavartalanul párbeszédbe elegyedtél, kis idő eltelltével megkezdheted munkádat. Mutatóujjaddal rajzolj a levegőbe az arca előtt egy kört, és szólj így: „Hatalmamnál fogva hipnotikus transzba juttatlak, melyből csak idegen közeledésre ébredsz fel.” Miután a transz létrejött, megfogalmazhatod sugallatodat, ezután pedig ezt mondd: „Most visszaszámolok tíztől, minden egyes számolással egyre éberebb leszel, végül pedig csettintésemre pedig fel fogsz ébredni, és a sugallat szerint fogsz cselekedni.” Ezután pedig számolj vissza tíztől egyig, végül tényleg csettints.

Mágia Észlelése

A varázslat mozdulatainak végrehajtása és a varázslat kulcsszavának kimondása („Mágikus erők, fedjétek fel magatokat nekem”, természetesen ezzel visszaélni tilos) után halló- és látótávolságon belül mindenkinek, aki mágiahasználó, mágikus teremtmény, vagy mágikus tárgy birtokosa, jeleznie kell a jelenlétét.

 

Végy mindkét kezedbe egy-egy marék fehér színű port, és határozott mozdulattal szórd kétoldaladra lefelé, miközben így kiáltasz: „Mágikus erők, fedjétek fel magatokat nekem!”. Amint elhangzik a bűvige, varázslatod létrejön.

Boszorkánymesteri irányzat

A Halál Fekete Keze

A boszorkánymester a rítus folytán különleges erővel ruházza fel az egyik kezét. Sűrűn tele kell rajzolnia fekete rúnákkal és indamintákkal legalább könyökig, a kézben lakozó démoni erő szimbólumaként. Ha nem jól láthatóak a jelek, a varázslat mit sem ér. Hatására egészen addig, míg a jelek le nem kopnak – vagy a következő napfelkeltéig – a boszorkánymester bárkit is érintsen meg bal tenyerének teljes felületével, azonnal kínok közt hal meg. A Halál Fekete Kezét nem lehet ideiglenesen „kikapcsolni”, ha a boszorkánymester véletlenül egy társát érinti meg – hát így járt. A Halál Fekete Kezében nem fogható semmilyen tárgy.

 

Rajzolataidnak központi eleme kell, hogy legyen a Négy Káoszisten szimbóluma, melyekre ha rátalálasz, képes lehetsz végrehajtani a szertartást. A varázslat előkészítéseképp gyújts szertartási tüzet, és végy kezedbe egy-egy marék fekete színű port. Miközben lassan a tűzbe hinted, imád így szóljon a Káoszistenekhez: „Dicsőséges erők, kik odaát lakoztok, adjatok erőt, adjatok hatalmatokból, adjatok pusztító Őserőt, legyen e tűz az átjáró, az átjáró, melyen erőtök érkezik, a füst, melyből a sötétség születik.” Ezután megkezdheted karodra a Jelek felrajzolását, könyöködtől alkarod felé haladj, és minden egyes Jel felrajzolásakor mondd el az adott Jelhez tartozó imát. Miután befejezted a rajzolataidat, ügyelj, hogy ne érints fekete kezeddel semmit, hiszen mostantól halálos erő feszíti, mely szándékodtól függetlenül megöli azt, akit megérintesz vele.

Démoni Pillantás

A boszorkánymester áldozata szemébe nézve és a parancsszót kimondva képes pánikszerű rettegést kelteni egy emberben, aki egészen addig félni fog a boszorkánymestertől, amíg az ugyanazon a helyszínen van, mint ő. Egy boszorkánymester egyszerre csak egy karaktert tarthat Démoni Pillantás alatt. A Vasakarat, vagy egy aktív Hrodvir Vértezete varázslat teljes védelmet nyújt ellene.

 

Engedd szabadjára a benned lakozó démoni Őserőt, és nézz áldozatod szemébe, majd csak ennyit szólj: „Rettegj hatalmamtól!”

Holt Szolga

A boszorkánymester képes egy holttestből zombit teremteni. A zombi nem rendelkezik önálló akarattal, a boszorkánymester egyszerű parancsainak engedelmeskedik. A zombit próbáljuk minél élethűbben eljátszani (futás nincs, helyette van csoszogás és hörgés, távolsági fegyvereket nem használ), ne gagyizzunk eljátszás és alakítás terén. A zombik immunisak minden tudatbefolyásoló mágiára, továbbá öt sebpontjuk van, és  nem érzik a fájdalmat, ezért csak akkor esik össze, ha sebpontjai nullára vagy az alá csökkennek. A zombikat egy varázsfegyver puszta érintése is porrá omlasztja. A varázslat időtartama tizenöt perc, ami közös megegyezéssel tetszőlegesen tovább nyújtható, de a zombi halálával mindenképp lejár (halálukkor normálisan töltenek, majd élőként folytatják a játékot) . A zombik nem mehetnek gazdájuk látótávolságán kívülre, és ha gazdájuk meghal, ők is vele halnak. Egy Boszorkánymester Adeptus egyszerre maximum három zombit irányíthat. A zombikat kinézet terén legalább kormos arccal jelöljük. Azt, aki a Védelmező Imát mondja, a zombik nem képesek megközelíteni.

 

Állj a tetem mellé, és hints köré kétszer fél marék fekete port, majd széndarabbal rajzolj a homlokára fekete keresztet, és így parancsold életre: „Élettelen test, e pecsét telítsen el Őserővel, hogy újra képes legyél harcolni oldalamon. A Káosz-Istenek nevében parancsolom, kelj fel és szolgálj!”

Sámáni irányzat

Gyógyító erő

A megfelelő komponensek felhasználása és mozdulatok végrehajtása által egy körülbelül két perces szertartás keretein belül a varázslat célpontja visszanyeri az összes elvesztett sebpontját. Halott karakterekre nincs hatással.

 

Hints a sebesült mellé baloldalt egy marék fehér port, s közben kezdd meg fohászod a szellemekhez: „Természet hatalmas ereje! Kelj most segítségemre!” Ezután kerüld meg, és jobb oldalán ismét hints a földre fehér port, és folytasd fohászod: „Hívom a természet összes lényét, adja nekem erejének egy piciny részét. A sok cseppekből folyók lesznek, majd azok tengerként egyesülnek!” Miután ezt is megtetted, helyezd tenyered a sebeire, és a fohász zárása így szóljon: „Forrjon össze a törött csont, hol a buzogány reá lesújtott, nőjön vissza a bőr ott, ahol a tűz fájdalmat szült, s a hús forrjon egybe ott, hol a penge hasított a testbe.”

Kéregbőr

A körülbelül öt perces rituáléhoz különféle komponenseket kell felhasználni, ezután a kijelölt célpont kap két ideiglenes sebpontot, melyet ha sebződik, elsőként veszít el. Egy karakteren egyszerre csak egy aktív Kéregbőr lehet. Önmagunkra nem alkalmazható.

 

Rajzolj fel fehér porból egy kört, mely magába foglalja varázslatod alanyát, egy szertartási tüzet, és magadat. A szertartáshoz szükséged lesz egy rúnakőre, melyet a szertartási tűzbe kell vetned a megfelelő alkalomkor, valamint egy kis tégely kék festékre, mellyel a szertartás alanyát kell illetned. Üljetek le egymással szemben, mellettetek égjen a szertartási tűz. Nyújtsd ki bal kezed a varázslat alanya felé, tenyeredet arra fordítva. Jobbodban legyen ott a rúnakő, mutasd az ég felé, és így szólj: „Erdők-mezők szellemei, titeket szólítalak! Setéterdő ősöreg tölgyei, jöjjetek segedelmemre! Hatalmatok által felruházom ősöreg vértezetetekkel e harcost, hogy a Szellemek Népét védelmezhesse a ti dicsőségetekre!” Ekkor vesd a tűzbe a rúnakövet, majd vedd magadhoz a kék festéket, és hajtsd végre szertartás alanyán a rituális festést. Amint a rúnakő elég, ereje pedig felszabadul, így szólj: „Felruházlak téged a Setéterdő legöregebb tölgyeinek vértezetével, a Szellemek Népének dicsőségére. Szolgáld híven néped!”

Szellemhírnök

A varázslattal a sámán megidézhet egy szellemet (Ispotályban töltő karakterek közül amelyik jelentkezik a varázslat hívására), akinek adhat valamilyen feladatot, amit nagyjából fél óra alatt végre lehet hajtani, például felderítés vagy üzenet átadása. Közös megegyezés esetén a szellem hosszabb időre is a sámán szolgálatába szegődhet. A szellem nem rendelkezik az őt megszemélyesítő karakter tudásával. A szellem anyagtalan, de legfeljebb suttogás útján kommunikálhat, és az élők érzik a jelenlétét. A szellem nem tud harcolni, varázsolni, illetve játéktárgyakat felvenni. Közönséges fegyverek egyszerűen áthaladnak rajta, de a varázsfegyverek puszta érintésétől is szertefoszlik, ilyenkor technikailag úgy kell tekinteni, mintha befejezte volna a feladatát, de az őt teremtő sámánnak tudtára kell adnia, hogy megsemmisült. A szellemként töltött idő beleszámít a karakter töltésébe. Az így teremtett szellemet legalább egy rongyos fehér lepellel kell jelölni, de igyekezzünk itt is minél menőbbet alkotni. Egy Sámán egyszerre legfeljebb egy Szellemhírnököt tarthat.

 

Állj olyan helyre, ahol szellemek a szokásosnál gyakrabban fordulnak elő, majd nyújtsd két kezed oldalirányba, tenyereddel és arcoddal az ég felé, majd így kiálts: „Szellemek, titeket szólítalak! Küldjetek hírnököt magatok közül, ki segítségemre lesz a Szellemek Népének szolgálatában!”